vasco-opzee.reismee.nl

halve week santa cruz

Hoi,

Als je de Canaren hoort of Tenerife, waar denk je dan aan? Mooie stranden, sfeer volle tarasjes, veel natuur... Komen wij aan wat zie je? Een industrieterrein, groot afvalschip dat naast je ligt, grote muur voor je neus. Toen we in de avond aan kwamen in Santa Cruz zag je vanaf de boot de lichtjes van Santa Cruz aankomen. Het was heel mooi om te zien hoe die lichtjes langzaam een stad vormden. Op een of andere manier hoe dichter we bij de stad kwamen hoe warmer het werd ook voor je gevoel misschien ook doordat je een klein vakantiegevoel krijgt als je dat stadje daar zo zag liggen. Maar dan kom je aan in de haven, een soort industrieterrein... Dag prettig gevoel. Het was wel gaaf de eerste dag dat we hier waren was er protest aan de gang er was ook vuurwerk en heel veel politie. Helaas zijn we niet gaan kijken. Wij waren de 2de boot die in de haven was aan gekomen van de 4 boten. 2 van Nederland en 2 van Duitsland, wij waren in ieder geval de eerste Nederlanders! De eerste paar dagen dat we hier waren kregen we opdrachten die hebben we gedaan in de stad en we hebben een grote schoonmaak gehouden. Alles moest er mooi bij liggen en uit zien, de crew wou dat de mensen alleen naar de Wylde Swan keken en niet naar de andere boten. Nou volgens lukte dat wel! Als je al vanaf een afstand de boten bekeek zag je echt onze boot liggen, ook omdat we hele gave lichten hadden die onze mast verlichte in het donker. Ik ben ook ontzettend blij dat ik op de Wylde Swan zit niet alleen omdat onze boot super mooi is, veel geordender, veel steviger lijkt en groter is. Maar ook omdat de mensen op onze boot super aardig zijn, veel socialer en ouder. Als je kijkt naar de mensen van de Regina Maris, ik zou echt zelfmoord plegen als ik daar aan boord zat. Na de eerste 2 dagen aan wal zouden we een uitwisseling hebben met een Engelse internationale school helaas ging dat niet door. Dus na 4 dagen aan wal heel veel schoon gemaakt te hebben en de stad in gegaan, gaan we de Teide beklimmen, dat is een vulkaan op dit eiland. In de ochtend stonden we om 7 uur op net als elke andere dag we moesten na het ontbijt dat elke ochtend begint om half 8 ook ons eten maken voor op de Teide. We kregen brood en heel veel beleg iedereen had een heel brood mee of zelfs meer, ook een appeltje tegen de dorst en wat koekjes. Achteraf hadden we beter ander eten mee kunnen nemen maar dat zeg ik straks wel. We moesten ook heel veel kleren mee nemen en heel veel water, de kleren waren wel heel zwaar en voor maar heel even. Toen we de busreis van ongeveer een uur hadden gehad kwamen we aan bij de plek waar we naar boven gingen lopen. Het eerste stuk was gewoon een pad naar boven lopen dat duurde een uur lang. Vervolgend begon de echte klim, we gingen allemaal in groepjes ook omdat er sommige slome mensen bij waren voor wie de berg te moeilijk was. Ik ging samen met andere mensen met de voorste groep mee, met de afspraak, dat als we boven waren aan gekomen dat we terug zouden lopen om mensen te helpen die het zwaar hadden om hun rugzak of backpack te dragen. De weg naar boven viel echt tegen ik had echt paar momenten waarvan ik dacht ik trek het niet meer ik wil stoppen, maar omdat je dan met een groep bent wil je het halen met zijn allen. Het eerste stuk was nog best wel te doen, toen had ik nog koekjes. Nou naar een kwartier waren die ook op net als mijn appel dus de rest moest ik doen op water en vies brood. Uiteindelijk gingen we paar keer achter elkaar rust pauzes houden, achteraf kwamen we erachter dat het verstandiger was om een constant ritme aan te houden en daarna een lange stop te houden. Dat werkte best wel goed na heel vaak vallen, af en toe minuutje pauze, zeggen tegen elkaar dat we bij elkaar moesten blijven, zweet (heeel veeel zweet), water, zon en stenen. Kwamen we eindelijk aan boven op die grote steen bij onze herberg.

Het vervolg schrijf ik over 3 weken omdat ik nu aan de oversteek ga beginnen en we komen allemaal in tijdnood. Ik wens iedereen heel veel plezier met sinterklaas en ik mis Nederland best wel af en toe.

Later,

Vasco

Reacties

Reacties

Connie

Ha Vasco,
Dat moet een geweldige ervaring geweest zijn die klim naar boven. En had je een mooi uitzicht?
Fijn om te lezen dat alles goed verloopt. Een hele goede oversteek, ben erg benieuwd naar de ervaringen.
een lieve groet

OMA&OPA

Hoi Vasco

Als je de top van 3715 m. gehaald hebt ,dan heb je een geweldige prestatie geleverd.
Volgende keer een citroen met afgesneden kop en veel
suikerklontjes meenemen in je borstzakje.
Klontje op de citroen en je hebt vocht en voeding voor je spieren.
Nog een fijne tijd en behouden vaart.
Liefs van OMA&OPA

Iris

Hee Vasco, echt ontzettend leuk om te lezen hoe het er aantoe gaat bij jou! Zo te horen is het behoorlijk zwaar, al die diensten draaien, vroeg op, een vulkaan beklimmen...En al dat schoonmaken! Maar zeker ook erg vet hoeveel je leert en ervaart. En dat je dolfijnen en walvissen hebt gezien!
Tegenvaller van dat industrieterrein, hebben jullie nu onderhand wel mooie stranden gevonden? En komt je op de boot geleerde Spaans van pas?

Hahaha, ik heb respect voor je als garbagemanager :) En ik denk de anderen op de boot ook. Wat sta je trouwens absurd lang in de keuken :O Toen je het rondvliegende eten beschreef, zag ik het al helemaal voor me: iedereen stresst m omdat al het net gemaakte eten op de grond ligt, en jij lacht je dood!

Echt knap van je dat je de vulkaantop hebt gehaald.

Heel veel succes en plezier!~
(kikkerkikker) Ier

Stijn

Ha die vasco! Leuke verhalen! Ik ben toch wel opgelucht om weer wat te horen want ik had geen idee hoe het ging en waar jullie waren. Via marinetraffic waren jullie ook niet te spotten! Ik kijk uit naar de fotos! Groetjes van mij en mn ouders!

de Nijsjes

Hoi Vasco,

Wat maak je toch allemaal mee, geweldig en voor ons leuk om te lezen! Hier in Tilburg gaat alles zijn gangetje, oh en het bekende "dobbelstenenspel"-avond :) gaat door volgend weekend bij ons, we zijn benieuwd wat er boven tafel komt dit jaar.
Jij ook veel plezier op je boot en veel succes met de oversteek waar je al mee bent begonnen, net nog gezien op marine-traffic.
Liefs en groetjes v Zsuzsi,Paul, Patrick,Silvie

Ibi

Nou, eigenlijk ben ik heel benieuwd, hoe het verder is gegaan, moeten we drie weken wachten.....OK ....begrijp het, sterkte en er hele goede oversteek, spannend! Liefs mama

Judith

klinkt geweldig vas!! heel knap dat je die vulkaan beklommen hebt, daar was de chinese muur maar niks bij hahah
ik ben benieuwd hoe het verder gaat maar dat lezen we over 3 weken:D heel veel plezier en succes met de oversteek!!
heel veel liefs, en een dikke kus van Judith!

sebastian

heey vasco,

ik vind het echt super cool dat je zo'n tocht maakt.
ik wens je veel succes met de oversteek en ik kijk uit naar je volgende verhalen, ik lees ze met heel veel plezier.Ik heb heel veel plezier op lek en linge!! je had echt niet naar KWC moet gaan! hahahahahaha XD

groetjes sebastian :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!