vasco-opzee.reismee.nl

Eerste week

Hoi, Jup weekje weg :) wat een geweldige week al!
Veel geleerd over de boot en ook het schoon maken ervan. Het is wel redelijk zwaar de 3de dag gingen we naar Texel en in de avond naar Amsterdam en wie moest daar voor de boot zorgen... Onze wacht, we werken hier in wachten. De wacht was van 12 tot 4 midden in de nacht. Ervoor wilde ik nog gaan slapen maar omdat het zo gezellig was heb ik heel de avond lopen kaarten. Dus een stuk of 4 a 5 kopjes koffie naar achter gegooid en we konden aan de slag. Gevolg, liep heel de avond te stuiteren en omdat we iets vertraging hadden kwamen we pas later aan en dachten we, we maken de volgende wacht maar niet wakker. En het gevolg daarvan wij moesten langer doorwerken. Eindelijk naar bed en daar heb ik volgens mij anderhalf uur geslapen O.O awesome! Volgende dag mis-se-lijk van de koffie! Haha en de volgende avond pas rond 2 a 3 uur gaan slapen -.- en dan de volgende dag maar 6 uur slaap. Dus over 4 dagen heb ik 12 uur slaap gehad. Ik voel me eigenlijk niet eens zo moe :) Maar we leren ook heel veel van hoe het zeilen werkt, de veiligheid van het schip, hoe je in de mast moet klimmen, wat we niet mogen doen en nog veel meer belangrijke punten. En echt elke dag schoon maken -.- ontzettend nutteloos! Want alles is al schoon. Moet je na gaan dingen schoon maken die al schoon zijn... Juist. We hebben ook al Spaans aan boord gehad al 3 lessen en het gaat al aardig goed! Best apart die taal. In Amsterdam ook eventjes geklust aan de boot en we mochten even naar de stad toe :) daar was toevallig een kleine kermis midden in Amsterdam! Nou vrijdag mocht 1 iemand mee zeilen naar IJmuiden, m'n mama :), waar we uitgezwaaid werden door allemaal vrienden van ons :) wat was het een geweldig afscheid! Zelfs m'n mentor van het KWC was gekomen :) en iedereen die meegewerkt heeft aan het cadeau! Super bedankt! Zal er nog een foto van op zetten. We vertrekken om 12 uur en dan begint mijn wacht, dus wij mogen ook als eerste de zeilen hijsen als we uit Nederland vertrekken! Foto's komen binnenkort op m'n blog niet alle, de andere komen misschien op m'n Facebook. Tot dat ik weer internet heb :) En hopelijk ga ik niet kotsen ;p want ik heb een weddenschap met Pam voor een hap kaneel dat ik niet ga kosten tot de Canaren ;)
Later, Vasco

Reacties

Reacties

Zsuzsi

Hoi Vasco, nu is echte werk begonnen we volgen je via marine-traffic echt gaaf om te zien en jullie gaan hard!!
Richting Plymouth varen jullie nu en hoe is 't met het kotsen heb je je weddenschap al verloren??
Groetjes en vaar ze

PIA&HENK

Hoi VASCO, zitten jullie al in de warme streken of is het
nog steeds kou leiden en een natte boel ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!